• Print
Breaking news

Sie­dzia­łem już drugi mie­siąc w szpi­talu. Kilka tysięcy kilo­me­tr...read more W POPRZEDNIEJ CZĘŚCI „Za dwie godziny spo­tka­nie, a ja nie gotowy. K...read more

Norway/Norwegia

Flag_of_Norway

Tygodniowy wypad do Norwegii ! Co mnie zaskoczyło ? Jakie wrażenia ? Opowiadaj !A więc nie dawno wróciłem z Norwegii i pomyślałem ,że to świetny pomysł trochę poopowiadać . Jechałem tam z wymiany Erasmus+ dlatego nic nie musiałem płacić .

Wyleciałem z lotniska Katowice-Pyrzowice . Leciałem z koleżanką ,która pierwszy raz leciała samolotem (Była przerażona hehe ) . Wylądowaliśmy w drugim największym mieście w Norwegii  czyli Bergen . Musieliśmy czekać 7 h na grupę z Turcji ,a najgorsze wszystko było to ,że miałem gorączkę :/ Po wielu wyczekiwanych godzinach wyjechaliśmy busem na prom gdzie płynęliśmy na wsypę/miejscowość Fitjar . Niesamowite widoki !

W pierwszy dzień dostaliśmy zaproszenie do firmy budującej statki na całym świecie . Powiem wam ,że chyba tam zacznę pracować . Jakość pracy i warunki… Sami zobaczcie .

IMG_1461 IMG_1462

Kolejny dzień i pojechaliśmy na zwiedzanie Bergen . Gdzie ku zaskoczeniu spotkaliśmy kilku Polaków . Pracują tutaj i nie mają zamiaru wracać. Samo miasto niesamowite. Połączenie Krakowa i Gdańska . Widoki …no sami zobaczcie .

IMG_1568 IMG_1573 IMG_1632

IMG_1605Na zakończenie obkupiliśmy się norweskimi słodyczami (które zbyt smakowite nie były hehe)

Taki bonus/historyjka/legenda : Rozmawialiśmy z Norweżką i opowiedziała na historie . Zawsze w nocy w Norwegii zaświecane są lapy taki małe na dworze . Już tłumacze dlaczego . Kiedyś mała dziewczynka się zgubiła . Nie umiała znaleźć drogi do jakiegokolwiek domu i umarła . Od tego momentu Norwedzy maja otwarte drzwi i zapalone lampki w nocy 😉

Wszystko było realizowane dzięki Unijnemu programowi Erasmus+ . Jeśli macie do tego pytania to chętnie na nie odpowiem 😉

Do zobaczenia !

Facebooktwitter

Tagi: ,

16 komentarzy

Olla
    5 sierpnia 2015 Reply

Norwegia jest pięknym i interesującym krajem, muszę tam kiedyś pojechać :). Zapraszam na mój blog z opowiadaniem, mam nadzieję,że przeczytasz i skomentujesz ;)) www.tatarak-w-chinach.blogspot.com

Martyna
    5 sierpnia 2015 Reply

Zazdroszczę tego wyjazdu do Norwegii ! :) Sama kiedyś bym tam się wybrała. Ja z Katowic wylatywałam do Bułgarii,i do tej pory był to mój pierwszy lot samolotem :D Z Erasmus+ jechałam w czerwcu na tydzień do Wrocławia i była z nami grupa z Litwy,więc mieliśmy okazję trochę poznać Litwinów przez te kilka dni ^^ Pozdrawiam, Martyna z bloga pocztowkizeswiataikraju.blogspot.com

Evelina
    5 sierpnia 2015 Reply

Byłam w Norwegii dwa razy i jestem oczarowana. Kraj piękny i mam nadzieję, że jeszcze uda mi się tam pojechać.

Alex
    5 sierpnia 2015 Reply

Zazdroszczę wyjazdu, Norwegia jest u mnie wysoko na liście miejsc, do których chce sie wybrać :) świetne zdjecia, pozdrawiam

optymistka.
    5 sierpnia 2015 Reply

oj chciałabym tam pojechać :) widoki naprawdę niesamowite!

Kadziaa
    5 sierpnia 2015 Reply

Ja bardzo chciałabym wyjechać do Norwegi na stale od dawna fascynuje mnie ten kraj Dlatego bardzo zazdroszczę Ci że mogłeś tam pojechać :3 KLIK Zapraszam

aleksandra
    5 sierpnia 2015 Reply

łoł legenda mi się podoba. Co do pracy to fakt warto tam pracować nawet w gorszych warunkach ponieważ płaca jest po prostu dobra. http://savemydayaleksandraklisko.blogspot.com

Adrianna :)
    5 sierpnia 2015 Reply

Zazdroszczę Ci takiego wyjazdu na pewno chciałbyś jeszcze raz tam pojechać! Jeśli bym miała wybierać lot samolotem a samochodem dojazd. Wybrałabym zdecydowanie auto. Możliwe że się jedzie bardzo długo i dłużej niż lot samolotem.. ale myślę że wygodniejszy ponieważ nie trzeba przechodzić przez te wszystkie bramki itd. Wiem to po sobie ponieważ, leciałam do Londynu.. jeszcze dojazd z mojej miejscowości do Poznania 2h.. był okropny i w dodatku samolot spóźniony z powrotem o 1h. Masakra :) Cudowne zdjęcia i zapraszam Cię do mnie :) http://adrianna-h.blogspot.com

szanella
    5 sierpnia 2015 Reply

Przybliżyłeś mi jaka Norwegia ma cudowny urok, bardzo fajny post :) zapraszam do mnie szanellaa.blogspot.com

Edyta Tito
    6 sierpnia 2015 Reply

Ja byłam w Szwecji, w Kalskronie. Była przepiękna <3 Zakochałam się w niej i gdy wróciliśmy poszłam do empiku po rozmówki Polsko szwedzkie i zaczęłam się uczyć :D A co do programy, czy jest on organizowany tylko w Katowicach i tylko do Norwegii i czy jeszcze są takie wycieczki organizowane? Powodzenia w pisaniu bloga, wytrwałości :)

Słodkie Abstrakcje
    6 sierpnia 2015 Reply

Piękne miejsc ! :) Naprawdę ma swój urok :) No i ja jak to ja - zazdroszczę słodyczy :)

Patrycja Adamczewska
    7 sierpnia 2015 Reply

Tak bardzo zazdroszczę tego wyjazdu. Uwielbiam Norwegię, ogólnie Skandynawię. Bergen prezentuje się na Twoich zdjęciach wspaniale! ;)

Megan
    8 sierpnia 2015 Reply

Taki wyjazd to chyba sama radość. Nie dziwię się Twojej koleżance, która była przerażona lotem - ja też bym z pewnością była. Zdjęcia są przecudownie. Najpiękniejsze jest chyba przedostanie zdjęcie. Miasto, w którym byliście jest niesamowite. Dwa tygodnie temu wróciłam z ośmiodniowego pobytu w Chorwacji oraz Bośni i Hercegowinie. My dojechaliśmy tam autobusem. Powiem szczerze, że podróż była naprawdę męcząca. Komu by się nie nudziło podczas 20 godzin jazdy? Mimo to uważam, że warto było jechać, zwiedzić, odpocząć, popływać i poznać nowych ludzi. Będąc w Splicie (mieście w Chorwacji) również miałam okazję być w sklepie z tamtejszymi słodyczami, ale niestety nic nie kupowałam :( Szkoda, że nie można było degustować, haha :) Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie: http://megaaan-esieek.blogspot.com/